lördag 25 oktober 2014

Vindskydd lite mer nästan klart.


Det går inte fort när det går så här långsamt. Jag hoppas bara jag blir klar innan snön kommer. Det som fattas på detta vindskydd är lite plåtarbete mellan plåttaket och vindskivorna samt lite kvar på snickeriet. Det ska målas också.  Det första stora vindskyddet har jag kommit av mig helt med. Där har jag all panel kvar samt en hel del annat smått och gott. 


När man tappat ork och lust med att snickra så finns det miljoner andra saker att ta tag i. Som t ex att måla kalkfärg på väggarna inne i ladan. Det är kalkbruk som man blandar ut med vatten och slabbar upp på väggarna. Två strykningar behövdes det. När jag får råd så ska jag lägga in golv i rummet på bilden. Jag hade tänkt mig Pela klickgolv. En vän till mig har lagt in det i sitt garage och det blir hur snyggt som helst. Inte meningen att lägga ut reklam här men den där länken är mest för mig själv så jag hittar vart jag ska beställa sådant golv när det väl är dags. Lär ha hunnit glömma bort det annars.


Getter är himla nyfikna djur. Hela tiden medan jag jobbade med att få upp kalkbruket på väggarna så hade jag publik via fönsterrutan. Visst syns den lilla geten som kikar in? Dolly heter den geten. Hon vill alltid vara med och se vad som händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar