torsdag 25 juli 2013

Sporre mot Traja


Triumphen i bakgrunden är min förra hoj. Jag bytte den rakt av mot sportstern i förgrunden. Det var förmodligen ett ganska dumt byte från min sida men jag var less å ville ha nåt annat att åka på och eftersom jag inte verkade få min egen hoj såld så nappade jag på ett tillfälle att byta mot en H-D Sportster.

Den var lackad med någon mattgrön färg som jag fick ägna några timmar åt att skrapa bort. Sedan målade jag sidorna på bakdäcket vitt precis som jag hade gjort på min Triumph. Jag tyckte visserligen att den mattgröna fägen var ganska cool men jag vill ha en blank och fin lack på min hoj. Samma sak med avgasrörlindningen. Ser också häftigt och rått ut men den åkte av igår strax innan jag fotade hojen för det förra inlägget.


Där har vi en till bild. Sportsters är himla snygga cyklar.


Det är Triumph Bonnevilles också. Där har vi min förra som jag då bytte bort. Saknar jag den? Jo visst gör jag det. Jag hade haft den sedan ny (2006) så det känns lite konstigt att inte äga den mer men jag är så förtjust i Lillsporren att jag nog ganska lätt kommer över saknaden ändå.  Vilken är objektivt den bästa hojen av dessa två då? Helt klart Trajan. Inget snack om saken. Världens bästa motorcykel. Men även något helt fantastiskt bra kan bli tråkigt i längden. 7 år fick vi tillsammans och det fick räcka. Killen som tog över den var absolut rätt människa för den här hojen. Han kommer uppskatta den lika mycket som jag har gjort. Förmodligen mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar