onsdag 24 juli 2013

Vad är det som hojar?


Jo balla Sickens (jag) nya Sportster. Har ni sett va? Jag har gått och blivit H-D ägare igen. Visserligen en liten en men ändå så naggande god. Å Häftigare ska den bli. Nytt styre (lågt texas) är redan beställt. Sedan ska den borras upp till 1200 kubik, portas och förgasarna justeras. Runt 120 nm i vrid och bra många fler hästar. Däremot ska jag behålla original kamaxlar för jag vill inte varva så mycket ändå utan bara puttra runt i lagom hastighet. Att komma hem med livhanken i behåll är av högsta prioritet för mig.  Med tiden ska även avagasrör bytas till något maffigt 2-1 system. Sadeln ska bytas till en slimmare sådan och dessutom brun.  Stötdämparna som sitter på verkar inte göra sitt jobb så de ska också väck och ersättas av bättre.



Ett annat projekt jag pysslar med för tillfället är att snickra ihop ett så kallat "mancave" till mig själv. Ett rum ute i ladan helt utan gardiner, blommor och annat trams. Ett manligt ställe. ordet "mancave" är inget jag hittat på själv utan fick höra den av en vän som opponerade mig att jag kallade mitt nya krypin för pojkrum. "näe, mancave heter det ju", sa han.  I svensk översättning blir ju det mansgrotta och låter plötsligt inte alls så manligt utan snarare som något så smått perverst. Nåja, grotta eller ej så så är det där jag kommer hänga så fort jag blir klar. Jag har bara reglat upp lite grann så jag har inte kommit jättelångt. Jag vet egentligen inte alls vad jag pysslar med utan är helt vilse i detta med att snickra men med en stor portion envishet kombinerat med ett skarpt intellekt så ska det nog gå vägen ;)

Jag tänkte som så att där inne ska jag ha en skön soffa för tupplurer, stereo för att lyssna på Dire straits, dator, en liten snickarbänk, darttavla och eventuellt en liten kyl med kall hembryggd öl. Att brygga öl är ett annat intresse som jag har. Se min andra blogg: vilseipilsnern.blogspot.se

Idag är det kolossalt hett och kvalmigt väder så det blir inget snickrat idag utan mest sitta och flämta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar