torsdag 5 mars 2015

Ankägg, Glenn killing och påbörjat innertak i mc garaget


Storskörd av ägg! 21 stycken färska ägg har de två ankhonorna bjudit på. Det är lite äckligt att göra rent äggen från ank bajs men det får det vara värt. 


Inatt föddes det en liten killing här på Gården. Jag tycker han ska få heta Glenn. Glenn killing låter ju självklart på något vis. Himla söt och gullig liten krabat hursomhelst. Helt vit är han.


Jag har så smått kommit igång med att spika upp all den där billiga panelen jag köpte i höstas. Det är innertaket i mitt framtida mc garage som ska snyggas upp. väggarna vitmenade jag ju förra sommaren. Sedan är det Pela verkstadsgolv som ska in och så ska jag ta upp en ny dörr utifrån ladan som jag kan ta in hojen igenom.  Nu är ingången inifrån ladan och från det hållet är det en smula trixigt att få in motorcykeln. Det blir bra det här när det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar